2014-05-03

Känns lite som att jag är på weekend, har varit i Tygan sen i torsdags när pappa fyllde år.  Sen har det liksom bara inte blivit av att åka hem. Beror väll i och för sig också på att Sandra är hemma och att ingen av oss har haft något speciellt att göra och att det då är hundra gånger trevligare att hänga med varandra. Tur i oturen så har hon dock jobbat en del om dagarna så att jag har kunnat få tummen ur röven och faktiskt plugga. Just nu känns de lite märkligt dock, att vara själv hemma här. Orkar verkligen inte sätta mig på en buss och åka hem, passar på att lyssna på så där hög musik som man egentligen vill lyssna på hemma men som samvetet någonstans ändå sätter stopp för. 
 
Om mindre än en månad är praktiken slut och det är dags att börja jobba på riktigt. Känns jävligt märkligt. Att man liksom har pluggat klart. Att man är vuxen och ska ha ett heltidsarbete med betald semester. Skönast känns att börja få mer pengar i månaden och att jag förhoppningsvis då är klar med det jävla examensarbetet. Minst skönt är att bli av med "lediga" dagar och sovmornar. Ansvar känns inte heller jättelockande alltid och jag håller tummarna för att jag ska lyckas slippa bli en stressad själ med ett stressigt jobb som inte går att släppa när ja går hem. Håller också tummarna för att jag ska vänja mig hyfsat snabbt vid de delarna av jobbet som jag just nu inte jublar över, vilket mest i och för sig hänger på feghet och blyghet förmodar jag. Så jag antar att det bara är att göra det och förmodligen utvecklas åt det bättre hållet. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback