Måndag

 
Ibland vet jag inte om jag vill släppa eller inte. Bilderna i huvudet som egentligen kanske inte ens finns känns fortfarande som en spark i magen och får en att pressa ihop ögonen i hopp om att de ska försvinna. Vissa dagar är de som att det bara finns där inne någonstans, jag vet inte vart, hjärta eller hjärna? Det sitter lixom bara där, som ett störande moment. Andra dagar sitter de bara där om jag tänker på det, det är då man låter bli att tänka på det och sysselsätter sig med annat. Har varit hyfsat händelserika dagar den senaste tiden, trevliga sånna dessutom. Har funnits vissa luckor där de börjar krypa lite men då har soffan och Revenge varit lösningen. Men annars så har den senaste tiden bjudit på bra saker: En helkväll med Emelie innehållandes middag, tedrickande, massa prat, stickande, en övernattning och en mysig frukost. Fika på Lilla torg med fina filurer. Cykeltur hem i vaniljbullsdoft. Middagslagning. Allahjärtansdag-dejt med Pära följt av Möllan med lite annat trevligt folk. En halvtimmes skype med Sandra. En middagslagning till. En stycke hyfsat spontan resa bokad till Paris. Fika hos mormor följt av Ikea-besök, följt av ihopskruvning av matbord och stolar till mormor följt av middag tsm i Tygan. Fina dagar. Nu ser jag fram emot att lulla omkring med härligt folk i ett vårit och förhoppningsvis hyfsat varmt Paris om nån månad. Att dricka lite vin här och lite där. Att käka en massa gott. Att se en massa nytt och bara ha det jävligt gött i några dagar. Längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback