then we should all burn together

Mest ohändelserika veckan på år och dar känns det som. I måndags när klockan ringde ville jag bara strejka och inte alls gå till praktiken. Vilket jag heller inte gjorde. Mitt snorfyllda huvud och tankar om att det ändå inte var några pengar inblandade och att de inte är beroende av mig gjorde att jag inte fick allt för mycket ågren. Jag sov vidare och nästa gång jag vaknade kändes det som att jag lika bra kunde ha gått dit. Men mitt snor mådde kanske bra av att stanna oavsett. Putsade fönstrena för att känna att jag gjorde något vettigt. Satt för första gången ute på balkongen och njöt av solen dessutom. Tisdag och onsdag praktik. På kvällarna soffan, musik och Revenge. Torsdag, fredag, lördag och söndag = helg. Igår och idag vet jag inte riktigt vad jag gjort, städat typ och chillat. Jag gillar det samtidigt som jag inte gillar det. På något sätt känns det som att jag slösar min tid. Samtidigt vet jag att jag kommer se tillbaka på slappa dagar som dessa och lite halvt längta tillbaka när examensarbete och jobb sätter fart. Nä jag får nog bestämma mig för att jag faktiskt gillar det! Vissa paranteser på vad jag gillar mindre med det kan dock få lov att förekomma tycker jag. Har hört att det ska vara nyttigt att ha tråkit ibland..är sånna dagar som man till och med tar och städar sin strump och troslåda. 
 
Har suttit och stirrat på huset här brevid nu ett tag. Är ett par som har bäddat jättelänge. Är så sjukt att det i varje lägenhet pågår en egen värld. Och att det bara centimeter från mig själv på andra sidan väggen pågår en annan värld än den jag själv lever i. Det sjuka är att jag inte har en aning om vem som lever på andra sidan väggen, så nära men ändå så långt borta. Tänk så galet många olika världar det finns. Man tycker att ens egen värld är så himla viktig, såklart. Men den försvinner ju sjukt mycket i mängden bland alla andra världar, helt betydelselös för de flesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback