Istället för att skriva på en uppsats

En fredag då jag var extremt hungrig hela jäkla dagen på jobb, inte blev det bättre för att dem jag satt med också var hungriga och satt och googlade en massa recept och sa högt varje gång de hade hittat något gott. Det första jag gjorde när jag gick av bussen från jobb var att gå och köpa en mozzarella pizza. Sen intog jag sängen med Dexter på datorn och min pizza och sen sov jag en liten lur. Jag lyckades piggna till lite och intog istället Robins säng, jag somna halv elva och han somnade halv fem. Man kan ju bara älska att vi har helt olika dygnsrytmer när han jobbar natt..
 
En lördag då jag vaknade mycket tidigare än Robin och kollade på en massa Dexter (vad ska jag göra när alla avsnitt är slut?). Sen studade vi hela dagen, inget effektivt studande för min del. På en hel dag lyckades jag få i hop lite mer än en ynka A4 sida. Yey, nio sidor kvar tills på fredag. Vi höll på att hungra ihjäl och åkte och laga middag med Sandra och Henrik. Det var ju dessutom fotboll men jag och Sandra roade oss med annat och hade mys på balkongen följt av sten-sax-påse-turnering i Henriks säng istället. Jag ångrar fortfarande att jag inte plockade en massa syrener på vägen hem!
 
En söndag då det var mörkt på morgonen, fy fan vad skönt de är när de är mörkt och man inte behöver gå upp. Och fan vad jag vill skjuta vissa fåglar. Jag trodde att jag hade en massa tid på mig, men eftersom de är extremt svårt att  gå upp ur en säng när någon ligger och myser och störar sig med en så blev det stressigt som bare den. Cykeltur byttes ut mot busstur för att det tvunget skulle börja regna men till slut så infann jag mig på brunch med Sara, Carro, Pära och Lii och åt en jädra massa. Trevligt värre och gott var det och mätt blev man! Jag och Pära tog oss en liten shoppingtur, jag hatar att smink är så tråkigt och dyrt att köpa. När jag kom hem var tanken att jag skulle plugga, men nu fyra timmar senare har det fortfarande inte pluggats ett skit. Istället har jag lämnat saker på vinden, letat upp och provat midsommarklänningen jag hade för tre år sen, lagat mat, badat mina blommor, diskat, målat naglarna, kollat på en massa stugor, nördat vid datorn och lagt onödig tid här. Nio sidor kvar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback