Heeeeelg

Tretton dagar kvar att gå upp tidigt. Tre dagar kvar att jobba länge. Det är lite sådär blandat att räkna ner. Ska bli skönt att vara ledig två veckor och sen börja plugga igen men samtidigt räknar man nästan automatiskt ner sommaren också. Gillas inte alls det där. 
 
Fredagens jobbtimmar rullade på och helt plötsligt var det helg. Nästan lika helt plötsligt var det måndag igen och man satt där framför datorskärmen igen. Ändå hans det med en hel del, en bra helg! Fredagen innebar förfest-kalas och sen blev det Etage. Efter en kväll som den undrar jag hur jag inte annars kan vara sugen på att gå ut och hur jag inte kan tycka att det är kul. I fredags var det skitkul! Men galet svettigt. Att dem inte har air condition? Hur pallar folk ragga i den värmen, och hur fan kan man vilja ha en svettig främling klängandes på sig då? Sen gick vi hem och jag hoppade barfota mellan glasskärvor med skorna i handen. Vid halv sex när vi kom i säng kände jag mig överung och nöjd över att ha varit ute haha.
 
Lördagen var en jäkligt trött men ovanligt o-bakis dag. Vad hände där? Och vad hände med att jag inte mådde dåligt på fredagen när jag drack? Lördagen spenderades mest med att äta och sova om vartannat och på kvällen tog vi ett kvällsdopp för att piggna till. 
 
Sen var det helt plötsligt söndag. En tur till västra hamnen. Sen fick jag för mig att jag skulle laga mat för en gångs skull. Varm och dann cyklade jag och handlade, ännu varmare stod jag svettig i bikini och laga mat och någonstans där insåg jag att detta kommer inte bli speciellt gott. Diskberget växte, en halv portion av maten åts upp och sen käka jag yogurt istället. Lagom roligt att diska efter något som inte blev så bra. Denna varma dag bestämde vi oss även för att gå på bio. Känndes nästan brottsligt att gå på bio när de var fint väder, men satan vad skönt det var att komma in i en sval biosalong. 
 
Tjiiing Tjoong
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback