måndag kyl helg kurs träning skola

Jag har ett problem i min kyl. Jag är så jävla dålig på att ta ställning till om saker som har gått ut eller som ser gamla ut går att äta eller inte. Ofta ringer jag mamma, sms:ar Emelie, tvingar Robin att smaka på de eller inbillar mig att de inte alls har gått ut och håller tummarna för att jag ska må bra efter att jag ätit de. Brukar funka. Idag sms:a jag dock Emelie och fråga och fick till svar att hon inte hade ätit de men att Johan hade. Vems svar ska man gå efter? Mamma svarar inte och Robin är inte här just nu. I detta fall är han nog ganska glad för det, han brukar vara ganska skeptisk till allt jag har i min kyl. Dags för ett självständigt beslut!


Helgen gick ja och den var trevlig. I fredags dejtade jag med Robin och var ute och käkade och var på bio. Lördagen gick i mysets och fixets tecken, tog tag i min jäkla pappershög och sorterade. På kvällen käka jag middag med min moder och läste en massa i soffan och söndagen tillbringades i metropolen Bjuv med töser, middag, ostkaka och tedrickande. 


Idag är en dag då jag är extra glad att jag valde den kursen jag valde och inte den som alla andra valde. Istället för att läsa på om en massa teorier spenderade jag min skoldag med att rita ett hus, ett träd, Mussepigg, en häst, ett självporträtt, en bil och en serie på tre rutor. 

Träningen de senaste veckorna har gått nästan lite över förväntan faktiskt och förutom de typ två första gångerna har det känts riktigt bra om man bortser från att min kondition och styrka inte är alls är där den en gång varit vilket suger. Men men, mående mässigt har det varit skönt iaf och de gånger jag gått till träningen med en miljard tankar i huvudet, en klump i bröstet, med meningslöshet och aggregationer så har jag gått där i från och mått mycket bättre. Och hur skönt är det inte att gå och lägga sig efter att man tränat för att på morgonen vakna med träningsvärk, ja lagom träningsvärk då. Nöjd med träningen hittills alltså, fram till idag..idag skiter jag verkligen i den. Intalar mig att jag ska träna lite själv här hemma...

Man förstår ju att jag egentligen har något skolrelaterat att uträtta nu när jag skriver här. Kors i taket och hallelujah moment så fick jag VG på min tenta. Kändes sjukt skönt! Dock räckte inte min B-uppsats riktigt till så jag måste komplettera lite mojs för att få godkänt. Skulle vara ganska najs om jag fick det gjort så att jag kan bli beviljad mina csn-pengar igen!

Har beslutat mig för att kasta den lilla varan i kylen som jag funderade över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback