onsdag, två

Det var den onsdagen det, det började bra faktiskt. Jag var glad, kände lite power och kände att det gick fram med vårt grupparbete. Sen gick vi på handledning och då gick det utför haha. Jag klarar iiiinte av vår ena lärare. Efter handledningen blev jag butter, irriterad och tyst. När jag tog bussen hem satte sig en man bredvid mig, han satt så att hans jackärm nuddade mig en massa och min irritation bubblade lite till. Haha är nog tur att jag inte umgåtts med någon nära eller kära idag. Tog mig och tränade sen, vanligtvis brukar det infinna sig ett mer eller mindre "glädjerus" under tiden eller efter. Jag tog i för kung och fosterland och uppnådde glädjerus så att jag höll på att börja fnittra. Dock varade det i kanske fem sekunder och sen trodde jag att jag skulle börja böla där jag stod mot väggen och stretchade vaden. Why? Jag skyller på att den där läraren ger mig sjukt dålig energi, eller något..

 

Kom hem, diskade en massa disk, duschade, bredde knäckebröd och satte mig i soffan och kände mig duktig. Pratade med mormor, fällde en tår hit och en dit när jag först kollade på Sveriges Mästerkock och sen på Mia på Grötö. Nu sitter jag och kan inte riktigt bestämma hur saker är. Det är lite allt på samma gång. Glad och ganska nöjd, ledsen för saker som komma skall om veckor/månader som jag inte kan påverka eller på något sätt hinna vänja mig vid, ångest för att jag först inte visste om jag ville men som jag nu har ångest över att jag inte ska hinna. Hej livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback