Onsdag

Sitter i soffan och käkar knäckebröd. Undrar hur mycket knäckebröd jag käkar i månaden, borde vara en hel del. En annan sak som som borde är att jag borde göra mig iordning och ta mig till skolan. Orka? en dålig sak med grupparbete är att man måste anpassa sig till en massa folks tider hela tiden och att man inte kan göra vad man vill när man vill. En positiv sak är att man lite oftare faktiskt tar tag i saker och inte ligger och tittar på tv en hel dag istället. Positivt är också att arbetet inte står still om det är en dag man inte kan..
 
Om fyra månader är det den tjugonde juni, inte alls långt kvar till sommaren med andra ord. Och om typ två månader borde det verkligen vara vår på gång. Underbart. Mindre underbart är att jag om fyra månader kommer att jobba heltid, håller dock tummarna för att jag kommer att få ledigt så som jag har önskat. Får jag det så kommer det nog vara ganska lungt att jobba, i alla fall om man jämför med hur förra sommaren var. 
 
Igår fick jag mig en liten extra tankeställare om hur lätt det är att helt plötsligt försvinna. Det är helt galet hur lätt det är att dö. Hur man går hemifrån med en tanke om att man kommer att komma hem igen om en stund men sen aldrig gör det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback