A thousand slowly dying sunsets

 
 
Vi kan ha en av Sveriges klurigaste lärare i den kursen jag läser nu. Han snackar i gåtor, pratar tyst och ger inga direkta svar som man förstår. Jämför man honom med andra lärare som undervisar i design och konst så är han dock ungefär på samma bana, fast plus att han är en miljönisse också. Sen är det klart att man inte märker det på alla, men många design och konstsnubbar är ofta lite åt detta hållet tycker jag allt. Vilket jag i och för sig kan tycka är charmigt också, men sjukligt irriterande när de går ut över uppgifter som man inte förstår hur man ska göra. Känns inte jätteglädjande att skriva en mindre uppsats på sex högskolepoäng på fem dagar. Speciellt inte när det inte finns några normala instruktioner. Men men det är ganska intressant och jag är nog på rätt väg nu i allafall. Näst största problemet har ju varit att komma igång som vanligt. Helgen gick och sen var det bara två dagar till inlämning kvar.Krävdes en middag hos farmor, en övernattning av Sandra, träna imorse, fixa tvätt, diska och städa innan jag kom igång. Yey, produktivt värre...har i alla fall haft trevligt på vägen haha.
 
Ikväll blir det sushi och vin med några från klassen. Man kan ju bara älska att plugga. Även om de suger i tentaperioder, men fan vad najs de är att vara ledig här och där och göra som man vill. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback