tvåtusentretton

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Inget jättemärkvärdigt. Men jag var på Skiathos, var på en stycke bortamatch i Borås, var på Ystad Saltsjöbad, ätit helgrillad gris, sen finns det en annan sak som jag gjort för första gången och säkert en massa annan mojs som jag inte kommer på.

Höll du några av dina nyårslöften?
Vad jag kan komma ihåg så hade jag bara ett och det var att lära mig dricka öl, vilket jag har hållt hyfsat bra.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Linn och Johanna har fått varsin söt liten småtting 

Dog någon som stod dig nära?
Fina morfar gick bort i mars :(

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Lite ro i knopp och själ hade inte suttit helt fel. Mer parkhäng till sommaren, blev inget alls med det denna sommaren vilket jag saknar jag så här i efterhand. Mer resor - både korta och längre! 

 Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Hum, inget tror jag 

Vad var din största framgång 2012?
Haha ingen framgång alls tror jag.

Största misstaget?
Förhoppningsvis kommer det inte att finnas något stort misstag...men ett litet misstag var att vi inte fixade aircondition första dagen på hotelet på Skiathos haha. Första natten skulle vi testa hur de var utan, då funkade det, andra natten var hemskt, sen glömde vi säga till om de och sen efter ett tag var de inte lönt att betala det jävla priset för de nätterna som var kvar. Dagarna var svala där inne, men fy fan för nätterna. Rajtantajtan på nätterna var det inte tal om, jag sov med en fryst vattenflaska i famnen och Robin var toookig på alla mygg som kom in när vi hade balkongdörren öppen för att få in lite svalare luft haha. 

Upptäckte du någon ny sida hos dig själv?
 
Njä, jag tror inte det

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förutom huvudvärk och något snor som kanske runnit någon gång så har jag inte varit sjuk en enda gång detta året om jag minns rätt (peppar peppar ta i trä!!). 

Bästa köpet
Vad skulle det kunna vara..någon trevlig inredningspryl kanske?

Vad spenderade du mest pengar på?
Tror inte att jag har spenderat så mycket pengar detta året faktiskt, det känns inte som det iallafall. Överlag har jag inte köpt så mycket som jag brukar känns det som.

Har du på något sätt förändrats under detta år? 
Näe det verkar vara samma som vanligt där inne, kanske det där att jag inte köper så mycket saker längre. Men det kanske bara har varit en tillfällighet detta året.

Gjorde någonting dig riktigt glad
Bus, skrattattacker, stunder som varit precis här och nu när inget annat excisterat, mys, kärlek, fina människor, mysiga bad i badkaret, när vi körde runt på Skiathos och upptäckte nya platser. Och framförallt i våras när vi fick veta att huset i Tygan inte skulle säljas längre och mamma och pappa skulle bo kvar där, tillsammans. 

Vilka sånger kommer att påminna dig om 2013
Tråkit nog ingen alls vad jag kan komma på. Den låt som jag nog spelat mest är nog i alla fall "Child" med Edvard Sharpe & The Magne. De artisterna som jag lyssnat mest på är Hellström, Maggio och Mumford & Sons 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare. Början på året var skit, mitten av året var bra och slutet var väll inte heller det bästa riktigt även om det kunde varit sämre. Men hey året är inte slut än, sex dagar kvar

Vad önskar du att du gjort mer av detta året?
Levt lite galnare, gjort mer spontana saker, varit lite roligare, hade velat bara åka iväg hipp som happ, kanske hoppat fallskärm eller något sånt, släppt på inre saker som finns där inne av någon anledning. Sen skulle det nog varit bra om jag hade pluggat mer än vad jag har gjort, dock har jag hittills klarat mig bra och blivit godkänd på nästan allt men hade nog personligen vunnit på att lära mig lite till haha. 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Kännt mindre ångest, tänkt mindre, grubblat mindre och jämfört mig själv med andra mindre. Haha den gången jag inte svarar de svaren på denna frågan kommer vara ett halleluja-moment! Sen önskar jag att jag hade käkat mindre huvudvärkstabletter.

Vad var det bästa med sommaren? 
Veckan på Skiathos med Robin står i topp! Men annars paddelhelgen med familjen, middsommar, alla grillkvällar med familjen, att komma till Tygan och verkligen uppskatta det, heldagsutflykten som mormor var med på, kräftskivan och dagar på stranden. 

Hur tillbringade du julen?
Med nio grader, blåst och regn. Men framförallt på ett trevligt och mysigt sätt med familjen, kusinerna, mormor och farmor i Tygan.  

Favoritprogram på TV?
"Så mycket bättre", så bra och så fint.

Bästa boken du läste i år?
Inget bra svar på den frågan  

Största musikaliska upptäckten?
Vet inte

Något du önskade dig i julklapp och fick?
Massa inredningsprylar, lite nya kläder, pengar och lite annat trevligt

Något du önskade dig men som du inte fick? 
En resa hade ju suttit jättefint, eller en hundvalp med obegränsad hundpassning

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Åt frukust med Robin på morgonen och hade på kvällen middag hemma med familjen, kusinerna, farmor och mormor och sen var jag på kb med Sandra, Robin och Henrik.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Yepp

Vad fick dig att må bra?
Nära och kära, fina utflykter, se nya ställen, fina saker, musik, träna, fjönterier, handtryckningar, buserier, måla och pyssla i lägenheten.

Vem saknade du? 
Har väll inte saknat någon så direkt förens nu de senaste veckorna

Vilken kändis var du mest sugen på? 
Ingen aning

De bästa nya personerna du träffade?
Jag tror faktiskt inte att jag har träffat någon ny betydande person detta år?!

Vad hoppas du på inför 2014?
Jag tror och hoppas att kommande år ska bli ett bra år. Jag vet inte varför med de känns som att de kommer hända en del, vad vet jag inte. Förhoppningsvis lyckas jag få nått jobb jag trivs med när jag är klar med utbildningen, men det är kanske lite mycket att hoppas på, men vem vet. Jag hoppas på att nära och kära ska få må bra och vara friska. Hoppas att mitt examensarbete ska gå hyfsat smärtfritt och att jag ska trivas på min praktikplats. Att de tre månaderna som Sandra ska iväg och resa går snabbt och att vi får våra tatueringar gjorda. Hoppas på en härlig vår och sommar. Hoppas på ett år att njuta och leva för och att dryga tankar och ångest försvinner och att det infinner sig ett trevligt litet lugn i mig. Känner mig ganska redo för år 2014 faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback