.

Känner fortfarande ingen skillnad på helg och vardag. Snart bara en månad kvar tills sista terminen av utbildningen. Snart bara en månad kvar till praktiken startar. Ska på ett sätt bli lite skönt med i alla fall en liten gnutta rutin i veckorna. I helgen skulle jag pluggat en massa, blev två timmar. På fredag ska ett stycke drygt arbete lämnas in. Förhoppningsvis kommer jag att sätta fart imorgon då pressen bör infinna sig hoppas jag. Nu är alla julklappar inhandlade. För att jag älskar våra råa skämt, våra hugg och vår humor. För att jag älskar att de finns kvar även om de kanske vore lättare om de inte fanns. När de finns två sidor men man önskar att det bara fanns en. Det svider i mina ögon. Gråtperiod deluxe - det går nästan att gråta i princip åt vad som helst på tv. Förundran över att lugnet infinner sig när vi går och retas och skrattar. Lättnaden när dagens dipp börjar lösas upp. För att jag ibland bara vill hoppa på dig. Lugnet när man på någon vänster inser att det inte alltid går eller behövs göras ett val just här och nu, när tiden får vara med och leka lite istället. Lyckan över att att ha världens bästa familj som är rolig att hänga med och vetskapen om att de kommer en massa sånna dagar framöver. Glädjen och irritationen som infinner sig samtidigt när man sitter sur och pluggar och pappa kommer och töntar sig typ var tionde minut och kramar en. När man mår så otroligt bra och så otroligt dåligt av samma sak och inte vet vad som är vad. Äckelkänslan av att allt är meningslöst och tråkit. Det gråa skitvädret som gör en ännu segare. Den skönare känslan av att de med största sannolikhet kommer att bidra till något bra där framme. Den märkliga känslan av att vara hög och låg på samma gång. Den råa känslan av att jag mår dåligt nu och någon annan kommer må dåligt senare. Den knepiga känslan av att allas liv kommer att gå om varandra. Vetskapen av att jag på riktigt för en gångs skull försöker göra något åt mig själv. När allt känns röv men man ändå är tacksam på någon vänster. När allt helt enkelt känns. Sjukt att det snart är dags för ett nytt år. Idag har jag äntligen städat badrummet. Huvudvärk på ingång. Nu sova och tagga skivstång imorgonbitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback