Ett glatt tjat

Folk må tjata om att folk tjatar om vädret, solen och värmen på facebook och överallt.

Men egentligen, vad gör det. Det är ju ett bra tjat, ett glatt tjat

Det är egentligen ganska galet hur mycket bra våren gör med folk.

 

Själv gick jag på kyrkogården i stan idag bland alla blommar och allt fågelkvitter och bara kände hur jävla underbart allt är och hur mycket jag just nu verkligen älskar livet. Ganska komiskt med tanke på att jag gick på en kyrkogård med döda människor. Men det är något visst med den kyrkogården. Jag älskar den!
Det är en sån här dag man undrar hur fan man kan ha en av sina dåliga dagar. Hur kan en dag då man går upp, gör sig iordning, får en klump i halsen och går och lägger sig igen finnas när man några dagar senare känner sig sjukt lycklig av livet och allt som är just nu. Det är sjukt. Men det är väll det som är en del av livet antar jag?

Idag satt jag och pluggade på bibblan i tre och en halv timme. Måste säga att jag är måttligt stolt över mig själv. Samtidigt är det egentligen ingenting haha. Det sägs ju att man ska lägga en arbetsdag varje dag. Åtta timmar, jo men tjena!
En fråga: Varför fixar de inte så att stolarna där låter mindre när man skjuter in och ut dem?

 

Jag fick ett sånt sjukt jäkla sug efter att resa till Filippinerna, Thailand eller något likande land. Mest efter en varm natt i en hängmatta, med goda drinkar, massor med stjärnor, soft musik, en massa mys och vågljud. Typ sånt starkt sug att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Låter som en sjukt bra idé inför nästa vinter.

Godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback