tvåtusentolv

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har varit i Umeå, i Berlin och i Amsterdam för första gången. Jag har flyttat till en lägenhet för första gången och jag har bott ensam för första gången.

 2. Höll du några av dina nyårslöften?

Vet inte faktiskt, jag vet att jag hade något halvflummigt nyårslöfte för mig själv. Men jag kan inte riktigt sätta fingret helt på vad det var, blir därför lite svårt att veta helt om jag har hållt det eller inte.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nope!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej som tur är.

5. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Detta året har jag saknat att åka på solsemester och jag har saknat den där känslan som man brukar ha på sommaren. 

6. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
18 februari ♥

7. Vad var din största framgång 2012?
Hum vad kan de vara? Kanske att bo själv och faktiskt trivas med att "kunna" vara just själv. Och att jag inte tycker att det är läskigt att sova ensam längre haha. 

8. Största misstaget?
Finns som tur är nog inget direkt misstag.

9.
Upptäckte du någon ny sida hos dig själv? 
Näe, inte så direkt. Det skulle väll vara dedära med att bo själv, att "kunna" trivas med att vara ensam.  

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förutom huvudvärk här och var och något snor som kanske runnit någon gång så har jag inte varit sjuk en enda gång detta året om jag minns rätt (peppar peppar ta i trä!!). 

11. Bästa köpet
Har inte gjort några speciella köp detta året, men de får kanske bli min dator.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Fika, mat och min dator tror jag.

13. Har du på något sätt förändrats under detta år? 
I och med att jag har flyttat hemifrån så har jag ju säkert utvecklats på någon vänster, mer självständig kanske?

14. Gjorde någonting dig riktigt glad
Förutom att jag kommer att minnas detta året som de år jag flyttade hemifrån och som året då jag gick på medicinen och var nykter i åtta månader så är detta ett år som inte har varit något speciellt. Det har inte varit ett dåligt år men de har inte heller varit ett år som haft något extra bra eller glatt. 

15. Vilka sånger kommer att påminna dig om 2012
"We are young" med Fun för att den låten nog länge kommer att påminna mig om att åka bil med Robin. En period innan kom den låten på radion i bilen vaaarje gång vi skulle åka någonstans. 

16. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Detta år har som sagt inte varit ett dåligt eller ovanligt bra år. Förra året hade en mycket bättre och roligare sommar, så på så sätt var jag gladare förra året. Men annars är det nog ganska lika. 

17. Vad önskar du att du gjort mer av detta året?
Jag önskar att jag hade haft fler härliga sommarminnen/utflykter/dagar 

18. Vad önskar du att du gjort mindre?
Önskar att jag hade jobbat mindre i sommras. Dock var det en bra sommar att jobba en massa eftersom jag ändå inte kunde dricka och inte kunde sola vilket gjorde att jag inte alls var lika pepp på sommaren som vanligt.
 
19.Vad var det bästa med sommaren? 
Amsterdam med Robin och alla kvällsdopp som slutade med varma bad hemma i badkaret när vi skakade tänder av kyla haha. Kvällen då jag och Sandra överaskade mamma och pappa med fika i Klagshamn var med väldigt fin och minnesvärd.

20. Hur tillbringade du julen?
Lillajulafton hemma hos mormor och morfar och julafton hemma hos kusinerna. 

21. Favoritprogram på TV?
"Så mycket bättre", så bra och så fint.

22. Bästa boken du läste i år?
Har tyvärr inte läst så mycket böcker detta året, kommer inte riktigt ihåg de böcker heller som jag väl har läst. Senast läste jag "Fifty Shades of Grey" och den var bra så jag får svara den. 

23. Största musikaliska upptäckten?
Ingen aning faktiskt

24. Något du önskade dig i julklapp och fick?
Pengar, kläder och saker till lägenheten.

23. Något du inte önskade dig men som du fick? 
Lite av varje.

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag kommer ihåg att jag för första gången på tjugofyra år vaknade upp utan att det var någon som sjöng för mig vilket kände ganska underligt. Dock fick jag en video skickad på telefonen där familjen sjöng när jag satt och käka fruksot som jag skrattade en massa åt :) På kvällen var släkt och familj hemma hos mig och käkade middag. 

25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mitt år skulle blivit bättre om jag hade "levt mer sommar"

26. Vad fick dig att må bra?
Familjen, Robin, vänner, en massa mys och kärlek, en massa tönterier, skrattanfall, att ligga och prata med Sandra till långt in på nätterna, fina saker, min lägenhet, musik och blommor. 

27. Vem saknade du? 
I våras saknade jag Emelie som höll till i Umeå och Pära som höll till i Stockholm.

28. Vilken kändis var du mest sugen på? 
Ingen jag kan komma på sådär

29. De bästa nya personerna du träffade?
Jag tror faktiskt inte att jag har träffat någon ny betydande person detta år?!

30. Vad hoppas du på inför 2013?
Hoppas på ett år att njuta av och leva för. Få oroande tankar och ångestkänslor. Att vissa saker ska gå så bra och smärtfritt som möjligt för alla. Hoppas på ett spännande år och en underbar vår och sommar. Hoppas på att nära och kära ska må bra och få vara friska och jag hoppas på att jag kommer att resa något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback