När man inser vad det faktiskt är för datum

I måndags när jag jobbade insåg jag hur jävla nära julafton är. Idag är det bara tolv dagar kvar och endast tolv paket hänger kvar på julklappskalenders och visar att antalet dagar faktiskt stämmer även om det låter sjukt lite. 
 
Panik 1: Att det inte bara innebär att det är julafton om tolv dagar utan även innebär att tenta och inläming av arbeten till skolan också närmar sig, en del innan jul och en del i början av Januari. Fan det är ju snart alltså.
Emellan åt känns det som att jag har koll på läget med allt och att det faktiskt är lugnt, sen emellanåt känns det kriiiis. 
 
Panik 2: Eller ja, panik och panik. Men dedära julklapparna alltså. Åh det där med att köpa bara för att man ska när man inte har några ideér det suuuuger! Har nog aldrig varit såhär oengagerad i julklappar som i år.
 
Skolan ja. Igårkväll satte jag mig vid halv fem och skulle börja plugga efter att jag lagat mat till mig själv (mat som förövrigt var Robins recept och som inte alls blev gott haha), jag satt i typ tio minuter innan jag blev galet trött, bestämde mig för att gå och lägga mig en halvtimme och slockna direkt. Vaknade en halvtimme senare och var hungrig igen, käkade och tänkte att den här kvällen kommer aldrig att lyckas pluggmässigt. Men sen på något jävla märkligt sätt lyckades jag sitta fram till kvart över tolv i natt utan att riktigt reflektera över timmarna som flög iväg. Hur i helvete kunde det ske? Ske oftare borde det i alla fall!
 
Nu ett sista pluggryck innan det blir julklappsjakt med Sandra följt av Lussemys hemma hos Knoooda!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback