Fast i soffan

Fast i soffan. Att det ska vara så jävla svårt att komma upp ur en soffa. Jag ligger inte ens bekvämt, jag har ont i huvudet och jag ska upp tidigt imorgon och jobba. Största frågan är varför jag ligger kvar när jag inte ens ligger bekvämt? Jag skulle kunna gissa på att det som motabetar mig till att resa mig upp är vetskapen om att jag ska borsta tänderna och tvätta bort sminket innan jag går och lägger mig. Borsta tänderna är okey, speciellt nu när jag nyligen var hos tandläkaren och allt var bra. Då tänker jag alltid den första veckan efter att jag inte behöver borsta noga eftersom det är bra där inne. Men tvätta bort sminket, jag hatar det. Fast mest hatar jag nog vetskapen om att jag ska tvätta bort de, när jag väl gör de så tar de ju inte direkt så lång tid. Lalalalalalalalalalala. Nu är helgen slut och om en vecka är det julafton. Idag köpte jag de sista julklapparna, äntligen klar med det. Jag brukar ändå se fram emot julklappar, det ska bli kul i år med. Men i år ser jag mest fram emot att vara tillsammans, de har fått en lite annan mening/innebörd nu på något sätt. Saker som var självklara förr är inte riktigt lika självklara längre. Julafton om en vecka innebär nyårsafton om två veckor vilket innebär att det om två veckor och en dag är år tvåtusentretton. Tvåtusentretton ja, undra vad de året kommer ha att bjuda på - inga planer över huvudtaget. Inget kan hända och allt kan hända. Mackan var här ikväll, jag fick ett stort kinderägg, ska motivera mig hela dagen imorgon på jobb med att jag får äta upp de när jag kommer hem och bygga ihop leksaken. Nä nu får jag nog lyfta röver ur soffan och börja min väg in i sängen. Sängen, jag är kär i min säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback