26 oktober

Årsdagar kan svida, inte alla, men en del...
Det finns vissa datum som jag medvetet/omedvetet anstränger hjärnan att hoppa över. När det börjar närma sig ett sånt datum stänger man lixom av, tittar inte på datumet på klockan eller i kalendern. Helt plötsligt så har datumet passerat med några dagar utan att man märkt det (eller intalar sig att man inte märkt det) och då pustar man ut...

Idag är en årsdag!
Gick in på Emelies blogg för att jag tänkte att hon kanske börjat blogga i smyg där uppe i andra änden av Sverige, men icke (pik på det). Och hejhopp, där såg jag att det idag är exakt ett år sen hon åkte till Australien.
Tänkte inte på något speciellt från början. Bara att det helt enkelt var ett år sen hon åkte.
Men sen börjar man tänka lite vidare. Då tänkte jag på hur jag mådde för exakt ett år sen = bajs!
För ett år sen mådde jag som ett vrak, grät var och varannan dag och kände mig som en av världens mest ensamma och övergivnaste varelse.

Årsdagar kan svida och vara sorgliga.
Men årsdagar kan även få en att inse saker.
Nu exakt ett år senare är jag glad att jag inte mår som ett vrak, även om det är med en liten gnutta sorgsenhet man tänker tillbaka. Men jag mår bra, jag är glad, jag vet faktiskt inte när jag senast grät och det har kommit in en hel del nya människor i livet.

Nu ska jag iväg och laga ett hål i tanden och sen ska vi ha seminarium i skolan. Gillar inget av det över huvudtaget. Men jag mår iaf bra och är gls, det är bra =)

26 oktober


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback