En himmel och ett hav mer än vad jag klarar av

Idag ångrade jag stort att jag inte tog med mig ett par shorts när det glassades i Pildammarna.
Satan i gatan vad det var varmt imellanåt, men att jag tog med mig en filt får väga upp.

Jag förstår inte hur man, och folk i största anmällhet kan gå och ägna så mycket tid, energi och tankar åt en viss sak. Ibland beter man sig som att hela ens liv och hela världen kretsar runt bara en sak. Det finns en miljon andra saker som man kan tänka på, men varför fastnar man alltid i samma?
Det är stört och i en del fall helt meningslöst.
Jag gör det och jag kommer med största sannolikhet att göra det mer eller mindre hela livet, vilket är fullt mänskligt. Men fan vad mycket mindre problem och ångest man hade haft om det inte fanns. Sen att mycket hade varit tråkigare utan behöver ju inte läggas till här...

Jag hatar vändningar. Jag hatar vändningen när allt helt plötsligt känns totalt meningslöst.
Jag hatar varför man inte vet varför man gör saker och jag hatar när man inte vet varför man ens tänker det.
Jag hatar dessutom att jag fick en jävla huvudvärk nu.

Näe, nu ska jag distrahera mig och vila ögon och tankar till en karl på datorn!

Plingplong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback