Detdära med ledigt

Det var de lediga dagarna det.
Planer hölls och nya planer kom.
Trevlans nyår hemma hos Macke. Tåget dit fick ny avgångstid två gånger, vilket jag störde mig en aning på men intalade mig själv att jag ändå kom lindrigt undan. Tacka..hum..någon för att jag slipper pendla med tåg till jobb, eller något. TACK TACK!
Iaf ruskit god middag bjöds det på. Förätt klockan sju, middag klockan nio och efterätt halv ett. Perfekt om jag får säga det själv.
Macke och Sara skulle iväg på kalas klockan elva på nyårsdagen, förstår fortfarande inte varför man har ett kalas så tidigt på morgonen dagen efter nyårsafton haha, men men. Hem åkte jag iaf med tåg som inte klyddade det minsta faktiskt =)

Planen för resten av dagen och kvällen var att göra absolut inget alls i min ensam och gå och lägga mig tidigt.
Plan ändrad, fick sällskap och det blev filmtittande, tv-tittande, klipp på internet tittande och en massa prat från tidiga kvällen till långt in på natten.
Eftersom jag för tillfället, ett ganska långt tillfälle kan tilläggas, ofta är en av de tröttaste människorna jag vet så är det ett under att jag inte somnade, inte ens var i närheten av att somna.
Såklart följdes den sena natten av att sova länge igår, blev inte så mycket av dagen igår förutom att kolla Änglagård på bio. Ah älska de filmerna, underbara svenska sommar och så himla fint filmat. Blev dock sjukt sugen på att se ettan när jag satt där.

Dagens plan, att ringa tre samtal, att spendera pengar i stan och att titta på en film som jag köpte i sommras men fortfarande inte sett sen dess.
Plan ändrad, ringde bara två samtal. Nötterna som skulle svara på det tredje hade bara en telefonsvarare som berättade att de hade julstängt över jul och var tillbaka den 3 jan. PUCKO, det är den tredje januari idag. Svaaaara!
Plan ändrad, Jag spenderade inga pengar alls, förutom på fika.
Plan ändrad lite till, eftersom det var så fint väder varvade vi stanturen med liten tur i kungsparken, ja ni ser ju i förra inlägget.
Plan ändrad igen, jag börja se filmen, klara en halvtimme, sen somnade jag. Vaknade en timme senare och insåg att jag inte kunnde sova mer eftersom det då inte skulle finnas en chans till att jag somnar sen när jag väl ska somna.
Eftersom jag just för tillfällt inte har kanaler på min tv, att mamma förmodligen kollar på något dåligt på andra tv:n och för att jag är för trött för att läsa så hamna jag här, wow.

Det är en ganska najs vecka som återstår arbetsmässigt.
Imorgon - hel arbetsdag.
Onsdag - jobb till 12
Torsdag - Ledig
Fredag - hel arbetsdag och sen helg.

Har varit tre riktigt bra veckor de senaste veckorna, halvda dagar och lediga dagar.
Intressant att se hur de kommer att kännas när veckorna drar igång på riktigt sen igen..hum.
När nästa veckas riktiga arbetsvecka startar igen är det fasiken dags för mig att börja träna igen också. Misstänker och hoppas på att jag kommer att bli piggare då med!

Annars annars. Hum hum.
Jo när jag satt på tåget hem i lördags så kände jag på ett konstigt sätt att det faktiskt verkligen var nytt år. Att det verkligen var något nytt som har startat. Det kändes lite läskit. Har aldrig tidigare känt att ett gamalt år tagit slut och att ett nytt faktiskt precis har börjat.
Sen att den känslan försvann ganska snabbt hör inte alls hit hehe.
Gott folk. Jag har dessutom ett nyårslöfte detta år, inte illa inte illa. Kan vara mitt första nyårslöfte någonsin till och med. Vad det är tänker jag dock inte säga haha. För säger jag de och inte håller det alltid kommer det att kanske kunna användas mot mig känner jag.  

Allt och inget hunller om buller:
- Det är fan så mycket som man kan känna, men fan så lite som man förstår. 
- Det är fan så mycket lättare att få ihop mögtankar och konstiga tankar i punktform
- Jag undrar hur/om det en dag verkligen kommer att sluta, fortsätta eller påbörjas.
- Varför verkar vissa saker så enkelt för andra när det känns extremt svårt för en själv.
- Varför man lägger energi på något som man ändå inte vet om man vill ändra på egentligen.
- Varför jag så ofta skriver man istället för jag.
- Att det om en månad har gått mer än tre månader sedan.
- Så mycket mer man på ett sätt få ut nu.
- Varför man i helvete har mensvärk. Blodet en sak, men vafasiken, ont behöver det väll inte också göra.
- Jag undrar hur en film om ens liv hade blivit. Och vilken musiken i filmen skulle vara.
- Om jag om typ 7 år kommer känna mig som 30 ? Just nu känner jag mig mer som 19 än som 22.
- Varför man känner sig stressad att börja plugga / verkligen komma på vad man ska plugga när det "enda som finns kvar av livet" egentligen är att plugga och jobba. Man borde ju dra ut på det så länge som möjligt egentligen. Just för att det sen bara kommer vara jobba kvar ändå.
- Att jag blev lugnad för ett tag av Robin som sa att det i hans förra klass var mer än hälften 25+:are, men att min kusin ganska snabbt rasade det med att berätta för mig att det i henns klass nästan bara var 90:or och 91:or. Hallelulija.
- Varför jag så ofta har ont i huvudet när min syrra i princip aldrig har det.
- Varför i helvete det på mig ofta inte hjälper att ta tabletter mot huvudvärk om jag samtidigt har mensvärk. Inte brukar det hjälpa mot mensvärken heller då förövrigt. Är precis som de slår ut varandra haha. Och om de ibland hjälper så är det aldrig både och som försvinner. Hum...gör bättre tabletter. Eller något.
- Detta är meningslöst egentligen. Men ja, de brukar på någon vänster kännas bättre efter att det är nerskrivet. Det snurrar lite mindre i huvudet.
- Vad det är som gör att man "attraheras" av vissa saker, någonstans måste de ju komma ifrån?
- Det hade varit coolt och kul att någon gång i livet ge ut en egen bok, men vad i helsike skulle den handla om?
- Varför jag inte bara kan släppa på det och bara tänka på mig själv.
- Varför jag måste tänka så stora saker fram. Nu är nu pch det är i nu vi är.
- Det är ganska mycket varför? haha
- Undra om de kommer kännas sorgligt när man flyttar hemifrån, eller bara rätt och slätt underbart. Jag tror att jag kommer tycka att det känns lite sorgligt faktiskt..fast underbart och skönt med!
- Varför jag fortsätter när jag just nu inte vill ha det på något annat sätt ändå.
- Börjar ta lite slut på funderingarna där inne för tillfället nu.
- Att jag längtar efter en bred fönsterkarm i en lägenhet lagom högt upp där man kan sitta en massa kvällar med musik i öronen, ett rit/skrivblock i knäet, kuddar under röven och studera människorna som går förbi där nere.
- Jag undrar hur fasiken jag ska göra när jag flyttar och inte kan spela hur hög musik jag vill när som.
- Varför vissa tankar inte bara kan sluta att göra så ont där inne.
- Varför chokladen i en paradis ask blev godare när man hade haft datorn på den så att chokladen smällte.
- Hur kunde detta bli så långt.
- Jag måste ta till regeln för mig själv igen. För jag vet exakt varför det blev som det blev.
- Att det spritter lite i kroppen på ett bra sätt när jag tänker på år 2011.!

Det var väll i princip virrvarvet. Vissa större virrvarr än andra. Men nu känns det mycket bättre =)
Nu dusch, sen säng och bok.

Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback