Bittermandelmåndag

Jag borde inte vara bitter.
Jag är hemma, nytränad, nyduschad, har ätit två goda mackor, en god apelsin, har typ världens finaste rosor framför mig, dricker te, har tända ljus och lyssnar på bra musik.
Jag borde inte vara bitter men jag är så bitter ändå. Eller, är bitter rätt ord? Jag vet inte. Men vi säger det. Idag har jag varit bitter!
Första gången på evigheter jag verkligen har haft riktid måndagsångest. Lite sådär så att jag skulle kunna sitta där framför datorn med luren i örat och gråta en skvätt om jag visste att ingen såg eller hörde. Men nä!
Åh jag blir så frustrerad när jag tänker på att man ska jobba eller plugga nu typ resten av livet. Det är fan inte klokt att man ska de. Varför måste man tänka att allt måste vara på ett visst sätt. Det borde inte vara så svårt att skita i det. Men ändå gör man inte det riktigt. Jag vill inte jobba, jag vill inte plugga. Samtidigt älskar jag att när man kommer hem från jobb så är de verkligen slut i rutan och de finns inte en chans att man behöver göra något hemma som handlar om jobbet. Men jag saknar som fan från skolan att kunna sjuka sig lite hit, lite dit och strunta i saker lite varsom och sitta på Bo01 eller något istället. Kan man inte blanda ihop de sakerna?
GAAAAAH. Man borde passa på att resa mer. Man borde verkligen det.
Man borde se till att flytta.
Man borde se till att börja plugga!
Det som suger är att jag skulle vilja stanna tiden ett tag, ett bra tag.
Då hade jag jobbat nu ända till hösten, sen hade jag rest igen. Det är drygt att man känner att man "borde" börja plugga nu snart. Varför borde man göra det egentligen? Egentligen?
Den största anledningen för tillfället till att jag vill börja plugga är att jag inte vill vara för gammal när jag väl börjar. Jag vill inte sitta där med en massa 18 och 19 åringar som precis har tagit studenten. Jag vill inte vara mitt i plugg om jag får för mig att vilja ha barn mitt i allt. Okey, nu tänkte vi ganska långt fram här haha, men ändå!
GAH! Dessutom om jag får för mig att resa igen så är det inte lönt att jag flyttar nu. Om jag får för mig att resa igen så vet jag några i detta hus som inte kommer tycker att jag ska göra det. Men ja, vad spelar det för roll? Egentligen? Ja jag blir så trött haha.
Jag kommer aldrig vara sugen på att jobba eller plugga ändå känns de som.
Jag borde kanske leta efter ett jobb där man jobbar i skifft. Det låter ganska najs. Iaf när de är lediga en massa dagar, inte när man jobbar en massa dagar. Hum nja, kanske inte ändå.
Ah, det är knappt lönt att tänka på sånt här för man kommer ändå aldrig komma ifrån skiten. Det är jobb och plugg resten av livet nu. Skulle jag resa i ett halvår så skulle jag ändå komma hem till samma sak sen.
Men fortfarande. Det är nu man borde resa! Ännu ett borde.
Jävla borden! Saker borde inte vara och saker och personer borde bara kunna vara utan att vara något. Varför ska det alltid vara så eller så eller så. Kan inte saker bara få vara lite.
Nä nu blir det lite virrvarr här. Gillar bara inte alls tanken på att man ska jobba resten av livet.
En annan tanke jag inte gillar är hur fanken det bara kunde försvinna fast att det finns kvar? Är det bara borta nu lixom? Äe jag gillar inte det, inte för jag vet hur det skulle kunna vara annars.
Näe till något annat.
Helgen gick jävligt snabbt. Men samtidigt var det ännu en trevlans sådan =)
Fredagen var väll lite små seg kanske, men den var skön iaf. Lördagen lullade jag runt i solen och i affärer med Emelie. Det hade kommit BLOMMOR på kyrkogårde. Lycka! På kvällen partaj. Kul, haha ja det var jävligt kul faktiskt. Om jag gillade kb mycket innan så råkade jag nog gilla det ännu mer i lördags faktiskt. Förutom att där är en vakt som är lite småläskig och blev arg på oss när vi inte gick när de stängde haha. Sen gick vi och chilla och var allmänt konstiga. Värdinnan somnade dessutom snarkandes på köksgolvet. Igår sov jag väll bort lite av dagen men hann ändå med fika hos farmor och sen tv-tittande och myspys!
Nu får man väll snart börja planera något kul till helgen så att man har något nytt att se fram emot i veckan.
Det kan inte vara rätt. Att man ska jobba, komma hem, sova, jobba, komma hem sova, ha fredag, ha kul, redan ha söndag och sen börjar det om igen. Det är sjukt. Vem vill ha ett liv helt så?
Det kan vara att jag överdriver. Eller ändå inte, inte just nu iaf. Just nu känns det bara så kli i kroppen när jag tänker på att det antagligen kommer att vara så.
Sen att jag för någon vecka sen tyckte att veckorna flöt på ovanligt bra och smärtfritt är en annan femma.
Alltså är detta nog kanske bara en liten svacka skulle jag gissa på. Och hoppas på.
Jag har blivigt duktig på att skriva utan att titta på tangenterna har jag märkt. En sak att tacka jobb för, eller borde man tacka för det?
Äe tack och hej skulle jag tro.
Tjillevippen!
Inte går de att få ny rad heller märker jag. Ännu lite mer bittert!
Fast jag kanske borde sluta vara bitter nu, iaf försöka lite. Mm de får nog bli ett försök..

Kommentarer
Postat av: emelie

det dära är ett sådan dära problem som e lättare om man inte försöker tänka för mycket på det och om man gör massa andra skojiga saker i vardagen som gör allting lite lättare. Imorgonkväll är en sådan kväll mitt i veckan. Då ska vi göra annat och ha det skojsigt. Iaf försöka lite :) ;) KAERLEK

Postat av: Äääntån

Kanske är bara jag som inbillar mig, men det känns som du är lite... bitter!

"Var nöjd med allt som livet ger..." ;)

2011-02-22 @ 16:48:49
URL: http://euforia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback