Vilken vecka

Haha, den här veckan känns lite smågalen. Den började med en måndag som var extremt lång, när jag gick och la mig kändes det som att det var onsdag.
På sex dagar har det hunnit hända lite av varje som varit "första gången i livet saker".
Bla: Skrivit tenta för för första gången, jag budade för första gången på en lägenhet som jag verkligen ville ha, jag var för första gången sjukt nervös för att få sms om att någon budat över, jag var för första gången sjukt nervös för att någon skulle ringa och buda när vi var på väg för att skriva kontrakt, jag har för för första gången i mitt liv skrivit kontrakt på en lägenhet och jag har för första gången i livet ätit hummer.

De finns två negativa saker jag kan komma på än så länge med lägenheten. Eller det är snarare med läget.
Enligt han som har bott där kommer jag bo granne med en Svea, det säger sig själv. Det är en gammal tant!
Fast samtidigt kom det fram på frågan som var "Är det trevligt folk i trappen?" Då var Svea den första personen som han nämde. En jättetrevlig dam sa han. Det kan vara en tant som klagar som fan på musik och lite partaj. Det kan också vara en tant som är halvt döv, som vill vattna mina blommor och låna ut socker.
Den andra saken är att det ligger en pizzeria precis nere på hörnet - Kan kännas farligt eftersom jag inte känner någon längtan efter att börja laga mat varje dag. Dock är det sjukt bra när man vaknar bakis och känner extremt sug efter pizza.

Jag är kär i lägenheten! Jag är kär i den lilla balkongen, jag som till min fasa trodde jag skulle få ge upp att ha en balkong! Jag är kär i det halvgamla köket! Jag är kär i stolen som var där på visningen, så kär att jag måste köpa en lika dan! Jag är kär i gården!
Jag kommer nog dock ha knäppa ideér när jag flyttar dit och tycka att det är skitsorgligt!

En dusch på det!
Tjingpling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback