Helt nya och blanka blad

Efter att jag ringt och berättat för min farmor om lägenheten förra veckan och hon glatt gratulerat sa hon med gråt i rösten "Tänk att nästan alla mina barnbarn är så stora nu att ni flyttar".
Shitt ja tänker jag! Jag flyttar verkligen! Vad hände? Hur blev jag 23?
.
Nu har jag börjat rensa och packa ihop lite på mitt rum.
På ytan syns inget men i vissa gardeober, lådor och skåp är det nu tomt. Sakerna har flyttat ner i opersonliga flyttlådor. Det är lite sådär blandade känslor. Inte sådär att jag har fällt några tårar eller så. Jag är mest bara sjukt förundrad. Jag tycker det ska bli kul att flytta, kul att tänka på hur det ska se ut och möbleras och på att det kommer vara ett ställe som är helt och hållet mitt eget.
Men ändå det är en underlig känsla som kryper sig på lite när jag sitter på mitten av mitt golv omringad av saker från olika stunder och tillfällen i livet. Det finns liksom saker från den dagen jag föddes till saker som jag har köpt idag. Hela mitt liv finns på ett eller annat sätt här inne. I ett endaste rum.
.
Detta rummet har sett för jävligt ut när jag var yngre. Fula tapeter, plancher med artister och djur på hela väggarna, saronger hängande från taket och fula möbler. Jag vet inte hur många gånger jag har möblerat om. De senaste åren har det dock sett lika dant ut då jag insåg att det inte blev bättre än vad det är nu. Jag gillar det!
.
Jag kommer sakna min lilla bubbla tror jag.
Det är helt galet vad mycket detta rummet har gått igenom med mig. Så mycket glädje, så mycket mysigt prat, så mycket tårar, så mycket ångest, så många fina och mysiga nätter, så många jobbiga pratstunder, så mycket kärlek, så mycket skratt, så många gånger jag smällt igen dörren, så mycket provande av kläder, så mycket vända ut och in på mig själv utan att komma någonstans, så många varma mornar på sommaren, så mycket musik och så mycket jag och Sandra!
.
Vissa saker som jag innan inte vetat vad jag skulle göra med och därför tryckt in i någon låda kommer nu fram till sitt öde. Kastas eller behållas!  Vissa saker får en chans till och hamnar i lådan som är märkt med "vinden".
Tänk så många minnen det kan finnas kopplade till en enda sak.
.
Så nu stängs snart denna bok för min del. Även om jag vet att jag kommer sitta på exakt samma ställe som nu många gånger till brevid Sandra. Dock ett rum som då kommer att vara hennes medans jag kommer att fortsätta på någon annans bok, men med mina egna nya och blanka blad. Ska bli kul att se vad den kommer att fyllas med och vilka som kommer att vara med att fylla den med mig.
.
Åter till flyttlådorna!
Tjing ♥!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh.

2011-12-11 @ 01:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback