Dedära med underbart skratt

Skratt kan vara något av det bästa som finns, iaf så länge som det är ett skratt på riktigt, som inte bara klistras fast som man försöker få fram något passande skrattljud till just för stunden, dedära som inte alls går ihop med vad man känner på insidan..

Nä nu snackar vi riktiga skratt. Mina favoritskratt är dedära som man känner bubblar upp i magen, dedära som man kan börja skratta när man sitter för sig själv och tänker på något eller ser något skoj, dedära som man skrattar med någon speciell person för att det bara är vi som fattar det roliga, dedära som man skrattar som inte tar slut utan bara fortsätter så fort man hör/ser att den andra börjar skratta igen, dedära som man skrattar mitt i ett bråk/tjurig situation, dedära som man skrattar bara för att det är så underbart att man kan vara hur knäppa och töntiga som helst tillsammans, dedära som man skrattar bara av att titta på varanda utan att veta vad man skrattar åt.

Det som dock inte är bra med skratt är när de bubblar upp i situationer då man verkligen inte vill/kan/får skratta.
Det är ta mig fan hemskt. Spec när det verkligen inte går att låta bli bara för att man vet att det inte är ett bra läge. En person som detta händer en hel del med är Sandra, mitt lilla krusiga krusbär. För jävligt när det väl händer, men kul efteråt haha!
Så många gånger de har varit bråk här hemma och Sandra och jag bara har garvat medans mamma bara blir surare och surare för att vi garvar och så många gånger vi suttit på en buss där alla är tysta och vi av någon konstig anledning börjar skratta, riktigt så att det är pinsamt.
Det roligaste har jag dock missat haha, när Sandra och några kompisar skulle köpa glass och hon fick ett skrattanfall precis framför han i kassan så att hon inte fick fram vad hon skulle ha, fick gå ut och lugna sig för att sedan komma in igen fortfarande skrattande men så att hon iaf kunde säga vad hon ville ha.
Skulle viljat se de, men är nog glad att jag inte var med. Skrattar gott bara jag hör de berättas ändå så haha.




Älska skrattet i denna låt. Som förövrigt låter exakt som Sandra skratta när hon var yngre och man kittla henne med fötterna i magen haha =)

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-10-04 @ 13:13:24
Postat av: sandra

Haha ja det dära med skratt är roligt. Skulle vilja prova om jag fortfarande låter som barnet i låten. Du kan ju prova och kittla mig med fötterna på magen så får vi se vad som händer :P

2010-10-04 @ 13:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback