12 Maj - För ett år sedan

12 maj
För ett år sedan exakt idag la jag ut en bild på en väldigt fin jordgubbsplanta som vi hade i trädgården.
Vad visade då denna bild? Jo blå himmel, sol och en jordgubbsplanta som blommade.
Vad hade en bild visat idag om jag hade tagit en bild? Jo regn, en massa blåst, en väldigt ovårig jacka, en halsduk, halvblöta skor och ett paraply! Känns detta okey? Nä inte speciellt. Sverige - Vad fan håller du på med

Annars idag då förutom detta höstväder?
Måste klaga lite till, när jag vaknade och hörde allt regn och all blåst ville jag bara strejka, ligga kvar i sängen och skita i att ta mig ut och in till stan för att träffa Therese. Men icke jag tog mig i kragen och åkte och fikade med henne, vilket jag verkligen inte ångrade för det var trevlans trevlans. Sen tog jag mig hem och spenderade två timmar med att titta på de två sista avsnitten av Andra avenyn (nu är sorgligt nog slutet nått gott folk), åt lite middag (hum nudlar och knäckebröd) och sen bar det av in till stan igen för att möta Emsanlus för att ta en ny dag till att hitta presenter till Lii, i måndags när vi letade så totalmisslyckades vi. Men idag gick det ta mig fan gaalant!

En fråga. Om man gör en serie/film där det inte skulle behöva sluta sorgligt/olyckligt för någon/några, där det liika gärna skulle kunna sluta bra. Vaarför väljer man då att göra så att det slutar dåligt. För mig är det helt obegripligt, så länge det inte är en sann historia som inte går att ända på.

Näe nog med sånt här mojs!
Tjingeling



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback