Om två veckor, om fyra veckor, om fyra månader, om ett år, om fem år om tio år

Om två veckor exakt är Anton nu på väg till Tanzania, om fyra veckor exakt är jag nu på väg till Brasilien.
Det är lite wierd.
Det är ganska mycket som är lite wierd faktiskt! I mitt räknesätt är fyra veckor lika med en månad. Och en månad känns just nu ganska länge tills jag ska åka. Kommer ihåg när jag började fundera på att jag skulle åka. Då var det ca 3 månader kvar tills det isåfall var dags och jag hade lite små "ångest" om att det var så snart. Men nu kan jag inte fatta att det bara var två månader sedan jag tänket så.
Min teori är att jag hela tiden har tänkt så långt fram att jag psykist har varit i framtiden, men nu har jag kommit ikapp och insett att det inte var så fasligt nära. Ja jag vet inte haha, vet bara att en månad just nu inte känns så nära, men att två veckor känns lite för nära. 

Men trotts allt gott folk haha, tro det eller ej, men på sista tiden tycker jag allt att jag har lyckats leva i nuet och i just den stundande dagen iaf liiite bättre. Jag har kommit fram till att det är min enda "räddning" för att jag inte ska bli något av ett litet psykfall. Dock lyckas det bättre vissa dagar än andra hehe.
Jag SKA iaf inte "förstöra" en resa genom att inte vara där mentalt. Jag SKA befinna mig just exakt där...annars måste jag ju erkänna att det är slöseri med pengar och upplevelser.
Den dagen jag kommer på något roligare än just frasen carpe diem ska jag fanken tatuera det långt in under huden!! Och där ska det sitta resten av mitt förhoppningsvis långa liv!
Nä nog om detta, jag är inte så knäpp som jag kanske låter ska jag väll kanske tilläggas. Förhoppningsvis..
Fast kanske ändå, jag hade klänning på nyår och jag har nu beställt en klänning från hm..vad sker?

I vilket fall som helst idag har jag iaf köpt mig en ny ryggsäck. En bra en, så den kommer följa mig en bra bit i livet, förhoppningsvis hela nu när jag har lagt ner en mindre förmögenhet på den. En bra sak med den var att vi först var och kollade på Naturkompaniet, hittade en bra där men tyckte att den var lite väl dyr, men sen började jag fundera på att det kanske var värt det eftersom att jag kanske kommer kunna ha den resten av livet sen på kommande resor. Efter det gick vi vidare mot Intersport och redan då hade jag bestämt mig för att jag skulle ha den iaf. Så vi kommer fram, hittar samma ryggsäck. Och vad ser jag? JO den är 500 kronor billigare där. Då blir man allt lite glader =)!

Det är lite konstigt. Att ju mer man reser, ju mer läser man om länder och ju fler ställen kommer man fram till att man vill till.
På min lista står nu följande som jag lite extra gärna vill till efter denna resan: Panama, Costa Rica, Mexico, Västindien, Nya zeeland, Filippinerna igen, jag vill mer till grekland igen och jag vill fortfarande till Gotland. Sen finns det ju så mycket mer!

Nu är jag sugen på Cola och kladdkaka! Lite paradise hotell skulle inte sitta helt fel heller.
Imorgon blir det jobb = tidig morgon = sura miner! Men som sagt det är imorgon och idag är idag!
Dessutom fyller älskade Sandra år idag, SKÅÅL för det =)!




Adjöken och tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback