Vid protesfabrikens stängsel la du din hand på min axel och sa att livet var något enkelt, men jag kunde inte hålla med dig.




Man ska ju såklart vara jävligt tacksam att man själv får bestämma över sitt liv och vilka val man ska göra. Det ska man ju faktiskt och det tycker jag!
Men fanken i banken vad drygt det kan vara ibland haha. Speciellt om man inte bara ser det som ett val utan vad som kan ske och vad som inte kan ske om man gör/inte gör det. Urk blurk. Och dedära snacket om att gå på magkänsla, kan ju kanske funka ibland, men njaa, det är svårt att urskilja dendära magkänslan ska jag be att få tala om.
För att inte tala om att följa sitt hjärta/hjärna. Hur fan skiljer man på skiten?

Att hela livet formas av ens val känns ju lite sådär halvläskit när man väl tänker på de. Tänk så jävla stort det är ändå, att jag bestämmer hela mitt liv. Det är så självklart på ett sätt att jag inte tänker på de.
Hum, är nog bäst att inte tänka på det känner jag. Man får lite sådär halvångest, tänk vad man skulle kunna göra egentligen om man bara valde att göra det. Inte för jag vet exakt vad det skulle vara, men de finns ju hur många saker som man vill göra men som av någon anledning inte görs utan stannan som just tankar/drömmar. Ibland lika bra att de bara stannar som tankar, men de andra gångerna då?
Det finns två saker som jag är extremt glad över att jag har gjort, och inte bara blivit en sak som jag velat göra men aldrig gjort. Och det är de två resorona. Eller ja den ena resan är jag ju ganska mycket gladare över än den andra men ändå. Sydamerika. LOVE!

Näe, om man skulle sluta fundera på detta nu. Saker löser sig, det gör ju faktiskt det och än så länge har jag ju klarat mig bra måste jag nog säga.

Det är julaftonveckan nu, galet. En julklapp kvar!
Om en vecka är julafton förbi.
Men första är det en trevlig vecka som gäller =)

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Äääntån

Hehe, här såg det annorlunda ut! Fint.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback