Mornar, död, himmel, pengar

Jag hatar verkligen vissa mornar.Mornar borde inte få finnas tycker jag. Fast iof om de inte fanns så skulle man ju i princip vara död och det har jag inte det minsta lust att vara. Det skulle ju egentligen räcka med att de tidiga mornarna när man måste upp och inte vill försvann. Helgmornar och sovmornar är ju inget man kan klaga på.
Alltså: Utgå tidiga mornar då man måste upp den tiden man inte vill.
Har så sjukt svårt att tänka mig nu hur mornar på sommaren är. Känns ju helt galet just nu att det i princip ska vara ljust och sol klockan 7 på morgonen. 


Det ska bli jävligt skönt när denna dagen är över ska jag be att få tala om.Antagligen kommer jag vara hemma vid 9-10 tiden ikväll då kommer jag har varit hemifrån i typ 12-15 timmar. Utan att ha gjort ett skit som är kul.Efter denna dagen ska jag verkligen försöka uppskatta att jag inte pluggar, har läxor, projekt, tentor och allt annat sånt mög. Igår kände jag bara: fasiken vad underbart livet hade varit om jag inte behövde göra detta projektet och slapp redovisa skiten ( egentligen är det inte själva arbetet som är det jobbiga i sig, eller jo det är ju arbetet, men de dryga blir att man ska redovisa de och känner att man inte kan skriva huuur dåligt som helst eftersom att man måste stå upp och ”stå för” vad man skrivit. Hade varit fan så mycket skönare om man bara skulle lämna in det).
Eftersom att jag som vanligt var ute i så god tid satt jag till typ halv 12 igår, utan att veta om jag har sparat i ett format som kommer att funka på skolans dator. Bra jobbat liksom. Aja.
Jag ska verkligen försöka påminna mig själv att jag ska uppskatta att jag inte behöver göra något jädra projekt efter denna dag. 


Imorgon däremot blir de trevligt. Har min tidiga dag och det vankas lite ”knytefika” med töserna, trevligt värre =).
Jag tänkte för någon dag sedan att jag måste sluta tänka att veckorna bara är en transport till helgerna. Man kan ju fasiken inte bara leva för helgerna. Vilket tråkigt liv man kommer ha då med tanke på att man antagligen kommer att arbeta en stor del av livet.
Det är egentligen sjukt ändå, att man ska spendera sin dyrbara tid på jorden med att arbeta. Jag skulle trivas så bra om man hade ett bra jobb som var en 50-75 % tjänst. Fan vad gytt det skulle vara. Speciellt om man tjänade väldigt bra på denna tjänsten även om man inte jobbade heltid.
Mina föräldrar tycker inte att jag har någon verklighetsuppfattning.


Jag skulle kunna tänka mig med att vinna en maaassa maaassa pengar så att man bara kunde arbeta lite då och då med något kul utan att behöva ägna en tanke på om man tjänar bra eller inte. Man skulle kunna arbeta som volontär!Frågan är om något av dessa två alternativ kommer att ske? Man kan ju aldrig säga aldrig! 


Idag känner jag att jag är lite blödig. Inte att jag har en ledsen dag för det har jag inte. Utan mer att det rycker lite extra mycket och lite extra lätt i min tårkanal. Tex när jag läste att Jay skulle sjunga en låt för sin döda exflickvän.
Eller när en 90 tant ringde mig tidigare idag och ville ha hjälp med möss för att hon var så rädd. Dessutom fyllde hon år idag och blev så glad när jag sa att hon skulle ha en trevlig födelsedag. 


Jag brukar inte tänka direkt på döden. Men om man gör det, fasiken vad konstigt det känns. Iaf om man som jag tror att man bara är putsväck och ligger där i marken utan att egentligen veta om det (vilket iof kanske är lika bra att man inte vet). Just detdära att man bara är putsväck, ens tankar, ens åsikter, ens känslor, ens …ja allt bara är borta. Och att livet för alla andra fortsätter fast att jag är borta. Det känns så sjukt konstigt. Jag skulle gärna tro på en trevlig liten himmel, men de är ju lite svårt att tvinga sig att tro.
Dessutom blir det ju en trevlig överraskning för mig när jag dör om jag märker att jag hamnar i en fin himmel istället. För dem som tror tvärtom blir det ju inte så trevligt. Fast det kommer de ju inte veta eftersom att allt bara slutar..hum..!
Tänk så är det att man hamnar/blir som man tror att de ska bli. Då ligger jag ju ganska illa till...! 


Jag har haft röda naglar så länge nu att när jag nu inte har det känns det som att jag har tappat lite av mina fingrar.
Mina händer kommer nog vara sånna händer som kommer se väldigt gamla ut när jag blir äldre. Det är verkligen inte bra alls. Jag skyller det på min karriär jag hade innan att jobba som lagerarbetare. Iiisch, jag vill inte få gamla händer. FAST det finns ju trotts allt saker som är mycket värre. 


Jag har mensvärk. Jag vill ingen annanstans än hem efter jobb. Men icke.
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback