2010, året som gått

MITT 2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jaa =) Jag var i Brasilien, Argentina, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia och en snabb runda i Venezuela. Vilket förde med sig att jag gjorde en massa saker som jag inte tidigare gjort.
Sen har jag har jobbat/jobbar på kundservice vilket jag aldrig tidigare gjort, varit i botaniska trädgården i lund, varit på lundakarnevalen haha, hum, ja de är ju nog en massa nytt man gjort. Stort som litet.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Eftersom att jag inte hade några så var det inte så svårt att hålla något. Detta år kommer jag dock ha ett, fast ja löfte är väll lite fel ord kanske, snarare mål. Att flytta hemifrån haha.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nope, blir intressant att se när de kommer att ske. Åldersmässigt så borde det snart de första närma sig =P
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej som tur är!
5. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Jao, lite av både det ena och det andra. Men man kommer antagligen alltid att sakna något, vare sig det är litet eller stort.
6. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
8 Februari när vi flög till Brasilien.
7. Vad var din största framgång 2010?
Hum, framgång och framgång det vetefan haha. Att jag åkte till Sydamerika och att jag fick ett sommarjobb där jag har kunnat fortsätta jobba. Framgång känns som fel ord dock =P
8. Största misstaget?
Något extremt misstag finns det nog som tur är inte. Men visst finns det saker som jag ångrar att jag gjort/inte gjort. Sen vet jag ju inte om det finns saker som längre fram i tiden kommer visa sig vara stora misstag.
9.Upptäckte du någon ny sida hos dig själv?
Hehe hum,jupp jag gjorde ju det.
Eller ja, de är ju inte en sida som har varit helt främmande förr, men inte känt den så tydligt förr.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag var sjuk två dagar för några veckor sedan, men de är nog som tur var allt. Om man inte räknar lite småförkyld och så förstås.
11. Bästa köpet?
Systemkamera
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resan, mat och kläder
13. Har du på något sätt förändrats under detta år?
Jag har nog det, jag kan inte förklara vad och jag vet inte exakt vad själv, men något är det som nog lite på någon vänster har förändrats.
14. Gjorde någonting dig riktigt glad
Ja, fin fina sommarminnen och fina foto. Iblaaand har jag en tendens att få små lyckorus när jag sitter på bussen och lyssnar på musik och allt bara känns så bra helt plötsligt av någon anledning.
15. Vilka sånger kommer att påminna dig om 2010
Hum, jag vet inte riktigt. De kan vara att jag kommer koppla Håkans nya låtar med detta år.
Eller JO nu vet jag, Tonight gonna be a good night med Black eyed peas som de spela överallt när vi var iväg.
16.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Alltså jag vet inte riktigt haha. Jag vet att jag var gladare 2009 än 2008, men just mellan detta och 2009 vet jag inte faktiskt. Det är nog ganska lika mellan detta och förra skulle jag tippa på.
17. Vad önskar du att du gjort mer av detta året?
Ätit mer glass i somras, haft fler softa grillkvällar, haft/varit på fler hemmafester.
18. Vad önskar du att du gjort mindre?
Funderat på saker som bara tar energi från en och velat.
19.Vad var det bästa med sommaren?
Hum, om jag bara får välja en sak så får det nog bli Bohuslän med Anton och Tha Hållös. Myspys och trevlans dagar. Bohuslän är ju underbara Bohuslän och sen var det ju det enda riktiga som jag kom bort från Malmö i somras.
Varmt i minnet ligger annars också grillkvällen i början av sommaren. Men egentligen så är allt som ligger i kategorin ”Vår och Sommarminnen 2010” det bästa med sommaren.
        
20. Hur tillbringade du julen?
Hos mormor och morfar med familjen på lillejulafton och här hemma med farmor och kusinerna på julafton =)
21. Favoritprogram på TV?
Inget tror jag..hum..jag vet faktiskt inte
22. Bästa boken du läste i år?
Jag har av någon anledning läst ovanligt lite detta år.Bra böcker har det ju funnits, men kommer inte ihåg vad de heter.
23. Största musikaliska upptäckten?
Vet inte faktiskt, jag har fortsatt att lyssna på samma musik som jag har lyssnat på de senaste åren haha. Alltså väldigt blandat, det bästa!
24. Något du önskade dig i julklapp och fick?
Att ha granen inomhus haha. Nä men jag ville mest ha kläder och lite prylar som man kan ha när man flyttar. Mest behövliga var väll dock ett par nya mjukisbyxor. Mina andra var sjukt sunkiga. Insåg hur sunkiga de verkligen var när Henrik var här en dag och sa ” Lina, det där är de sunkigaste mjukisbyxorna jag någonsin har sett”.
23. Något du inte önskade dig men som du fick?
Ja, lite blandat. Bla ett träningslinne, en fleecetröja
24.
Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Vaknade upp i en hängmatta i en nationalpark i Colombia. Solade, badade, fick en sjukt god chokladkaka, ett läppglans och blev bjuden på middag på kvällen när vi kommit tillbaka till vårt hostel av folket vi träffat under dagen vilket följdes av festande.
   
  
25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Absolut
26. Vad fick dig att må bra?
Hög bra musik, foton, utflykter, stunder av totalt skratt, sommarminnen, fina stunder och lite sånt därnt =)
27. Vem saknade du?
När jag kom hem i våras saknade jag ”resegänget” eftersom att nästan alla de bodde i Göteborg och inte jag. Annars är det Emelie och Anton!
28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Finns ju en hejdundrans massa snygga, men mest får det nog bli Wentworth Miller.

29. De bästa nya personerna du träffade?
Att Frida och Linda var så bra så att det gjorde att vi tre verkligen funkade att resa tsm fast att vi inte kände varandra från början. Och att att vi sen träffade Karin och Cilla.
30. Vad hoppas du på inför 2011?
Att det ska bli ett bra år, vilket jag tror att det kan bli =)
Jag vet inte riktigt varför men det känns som att det kan hända mycket år 2011.


Kommentarer
Postat av: Äääntån

Jo julkänslan steg faktiskt under dagen, men totalt sett var det ändå länge sedan som jag haft så lite julkänsla som i år. Lite trist, men men.

Fin resumé, kanske tar och snor en del av frågorna ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback