Kuckilimuck

Okey..
hum...

En massa men inget kommer fram inte.
Men det är inget dåligt iaf. För tillfället känner jag mig ganska tillfreds med livet. Det är skönt! Det borde alltid vara så och ingen jädrans berg och dalbana!

Ärligt talat har det gått och blivit höst? eller är det är bara en liten svacka?
Någon på mitt jobb snackade om att spanska värmen skulle komma i september, det låter som en sjukdom.

Höst ja, jag känner mig väldigt inställd på det faktiskt, ingen ångest heller för att sommaren snart är slut. Kanske för att det känns som att den tog slut för ett tag sedan, typ när vi kom hem från Bohuslän.

Annars då? Förra jobbveckan var en av de tråkigaste och segaste på hela sommaren. Idag gick tiden hyfsat okey.
En nitlott: Har varit inställd på att fredag var min sista arbetsdag, men icke den 31:e är ju nästa tisdag.
En icke-nitlott: Fick för mig att detta var min sista lön, men icke, det kommer ju en till nästa månad.

Så nästa tisdag kommer jag antagligen vara arbetslös. Det borde klinga dåligt i mitt huvud, vilket det kanske iof lite gör, eller nä det gör faktiskt inte det alls, inte än iaf. Jag känner det mer som att jag räknar ner till ett lov.
Eftersom att jag vanligvis brukar bli enormt rastlös och halvdepp när jag inte har något vidare för mig en lite längre tid har jag nu börjat filura på vad jag ska fylla mina dagar i höst med.
Om man räknar bort från att jag kanske måste söka något litet halvtjobb, så att jag åtminstonde går typ plus minus noll i månaden, att jag måste snåla en del för att inte för stor del av mina sparade pengar försvinner så börjar det faktiskt ploppa upp en del så att det känns som att jag kommer kunna"fixa detta" haha.
För det första: Börja träna igen !!!
Åka hem till mormor&morfar&farmor
Laga middag minst en dag hemma
Plugga till högskoleprovet
Göra arbetsprover om jag får för mig att söka något som behöver det till våren
Gå en kvällskurs som är lite då och då
Kanske plugga en/några små distanskurser
Ta tag i Sydamerika fotoalbumet
Göra min lilla sommarbok
Kanske kommer det en bok till
Slippa gå upp klockan sex på morgonen
Kolla massa boxar, jävligt bra fördriv sådär på hösten
Gå på biblioteket
Läsa in mig på sådant som jag borde kunna bättre!
och ja, det dyker säkert upp något annat.

Sen till våren så pluggar jag och flyttar! Viiiilken plan va! Om det blir så återstår dock att se haha.
Det roliga är att min höstplan spricker om jag skulle få mer jobb..
Det roliga är med att jag kanske kommer bli enormt uttråkad, rastlös och trött på att inte kunna slösa lika mycket pengar ändå om denna plan inte fungerar som jag vill.
Men då får jag väll anstränga mig extremt för att hitta ett jobb, åka till Norge eller få för mig att plugga engelska någonstans.

Nä nu ska jag sova. Blev lite sent igår när vi helt plötsligt skulle gå på "studiebesök" på brandkåren mitt i nattan innan vi åkte hem från festivalen.
Imorgon blir de tidigt morgon igen...suck...jobb och sen festivalen igen med Lus , förhoppningsvis god mat och förhoppningsvis skönt och härligt dunk i bröst&mage till förhoppningsvis bra spelningar.


Det är ju trots allt fortfarande en sommarmånad, så vi får avsluta med en sommarbild.
Skulle gärna få till en fin och varm "sommargrillkväll" till..
 

Godnatt på er =)
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Äääntån

Ingen dålig lista det inte ;) Kmr säkert bli kanon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback