Där kom regnet!

Idag kom lite av detdär regnet som jag tyckte "borde" komma!
Trevligt nog missade jag det eftersom jag var inne i skolan och höll på med en uppgift, men jag uppfattade iaf att det var blött på marken när jag gick till bussen för att åka hem. Det luktade föresten liite så som det luktar när det regnar på sommaren, fast bara liite!
Jag upptäckte föresten en ny busstid idag som att jag inte har haft en aning om att min buss gick haha. Den tiden invigde jag idag!

En annan sak jag har roat mig med i typ en och en halv vecka är att käka godis. Jag tror seriöst att jag har ätit godis varje dag sedan påskafton. Det känns ju lite halvdant om man tänker efter. Kanske kanske skulle jag införa "lördags godis regeln", eller iaf "helg godis regeln"! Det skulle nog kunna funka om det inte var för att varje gång typ Sandra eller Anton käkar godis så käkar jag med. Men kanske värt ett litet försök iaf.
Det är inte direkt så att jag känner att jag blir mega tjocker, eller att när jag äter det tänker "oh nä nu kommer jag att gå upp typ 100kg". Även om det antagligen skulle kunna vara/se bättre ut på sina ställen haha. Men man har typ fått intryckt i huvudet att det inte är bra. Antagligen är det väll inte bra heller...men..
tänk så skulle det visa sig om några år att det inte alls är onyttigt och hela den faderullan med godis. Då har jag gått och gjort upp en regel i onödan.
Två veckors godisätande i sträck kommer jag nog att komma upp i iaf. Imorrn kommer mitt påskäggsgodis att ta slut och sen är det helg, då jag enligt min regel får äta godis!

Just ja, jag har även rensat min garderob idag. Främst för att slänga trosor och linnen. De två sakerna som jag helt klart köper mest av. Hur mycket jag använder av det som ligger i min garderob är en annan femma. Men idag fick jag iaf slängt lite sånt som jag andra gånger har tänkt att kag säkert kommer ha nytta av någån gång. Typ i tjugo minuter av en dag eller nått.
När lite gammalt är slängt är nya trosor och linnen välkommna, sen är vi tillbaka på ruta ett igen och får slänga lite till.
Men ja, det var ju detdär med att leva i nuet och att ta en dag i taget. Och just nu är där duglig plats iaf, dessutom kommer jag att hitta vad jag letar efter imorrn. Det ni!

Det börjat nog bli dags för sängen snart. Resten av tha family har nog snart redan slocknat och jag är inte den som tycker om att gå och lägga mig sist när det är mörkt och helt tyst, illa illa.

Sov gott på er!
Lambaaada!

Kommentarer
Postat av: Äääntån

Tss skyll på mig bara din lilla krängis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback