Måndag och barn

Idag har det varit en trevlans dag =) !
Först brummbrummat, sen en runda i stan (köpte mig allt ett par trevliga shorts) och sen va jag och fika hos min käära faaarmooder.
Jag undrar vad man själv kommer att sitta och berätta för sina barnbarn när man blir farmor/mormor. Nu kan farmor sitta och säga "När jag var liten och fyllde år fick jag en 25: öring och chokladpraliner som smakade konstigt av min farmor". Tänk när jag sitter och säger "när jag var liten gjorde vi "låssas tänder" av apelsinskal som vi var på väg att sätta i halsen för att vi skrattade så mycket med min farmor". Det känns sorgligt!

image188

Haha och hon berättade föresten att hennes väninna i trappen hade sexton syskon. Fy fanken, tänk att få sjutton barn. Hur orkar man? Tänk att pressa ut en unge inte bara en-två gånger utan heeela sjutton gånger.
Fast att jag är medveten om att det är helt mänskligt och fullt möjligt att en unge ska ploppa ut genom lilla hålet där nere, fattar jag ändå inte riktigt helt att man först ska gå med en bulle i magen som bara växer och tillslut ser helt enorm ut, sen ska detta enorma ut genom ett pyttehål iförhållande till denna enorma bulle. Smärta ! Det skulle inte förvåna mig om jag får tvillingar eller trillingar.
Näe ucsh, nu får jag lite såndär halvångest känsla att jag inte ens ska kunna få barn bara för att jag inte vill ha tvillingar / trillingar. Så om det mot all förmodan skulle finnas något där ute i vida världen som bestämmer / påverkar detta så missuppfatta inte det. Jag vill ha barn, någon gång i framtiden !


Tjingeling !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback