Första gången

Haha, nuu har jag för första gången kört själv på riktigt, haha tänk att de skulle ta en vecka.
Agerade chaffis till mamma. Kan ju tyckas ganska trevligt? och ja de va ganska trevligt, fast jag kunde ju ha valt en bättre "första gång" utan en maassa mörker och halvt dimm/dis. Blev även halvt senil för en stund och undrade om jag överhuvudtaget körde på rätt sida av vägen. Tilläggas kan väll göra att jag fick mototstopp i en rondell, så kan de gå när man kör min käre mors bil där växlarna ibland hoppar i och ut som de vill ibland.

Igår kväll berättade mamma om en granne som hade haft inbrott i förra veckan. Så när jag skulle sova och dra ner persiennerna var det till och med lite läskigare än vad det ibland är och jag tittade ännu mindre ut genom fönstret än vad jag brukar (antar att jag är "så rädd" för att jag har blitt rejält skrämd av folk utanför fönster, bla min mamma haha). Mamma kände på ytterdörren när hon gick och la sig, Sandra kände på den när hon gick och la sig och sen var jag tvungen att känna på den två gånger. Imorse skulle jag hämta en tröja från tvättstugan i källaren. En av mina "tvångstankar" är att jag alltid måste känna på ytterdörren nere i källaren. Såklart är den alltid låst, förutom om det inte finns en bra anledning till att den är öppen. Men juust imorse när jag tog i handtaget öppnades dörren. Haha och det var inte så roande klockan halv sju på morgonen när det var helt mörkt. Men så kan det gå, vad jag vet och hoppas stod det inte någon kriminell filur i någon trevlig vrå och gömde sig.

Jag pratade med Emelie för en stund sen. Och förtillfället är jag därför sugen på en solig sommardag med picknick i Astridlindgrens värld. Det hade varit nått. Sen gick det upp ett litet ljuuus för mig; att Pippilångstrump spelades in på Gotland.
Thaanks Emsään för ett trevligt och rogivande samtal. Ett sånt man mår bra av efteråt helt enkelt:) !

Nu ska jag nog ta och poppa mig lite popcorn och kanske pyssla ihop nått.
Någon som vill ge mig en resa till Gotland, Nya Zeeland eller Västindien? Tack.
Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Äääntån

Jag e på när det gäller Västindien och Nya Zeeland alla dagar! Om du skulle få en resa för två.

Postat av: Emelie

Thanks själv Lina! Javisst mår man bättre efter ett samtal med en god vän =)Jag är SÅ på Astrids värld till våren/sommaren, har ju trots allt aldrig varit där =( Riktigt mycket svensk sommarlängtan fick jag efter vårt samtal! =) Får bli till att planera lite snart tycker jag ;) Ha en skön dag, ses kanske ikväll =) puss

2008-02-09 @ 14:58:46
URL: http://endagsomdenna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback