Suprise

En suprise, en tidig fördelsedagspresent.
Idag när jag kom hem såg jag en såndär "girlang förpackning" på köksbordet, sånna där man blåser ut. Undra varför de ligger där tänkte jag. Sen kom jag in på mitt rum och såg en såndär bruksanvisning i min bokhylla som jag visste att jag inte själv hade lagt där, undra varför den ligger där tänkte jag. Seen ser jag att hela min gardinstång är insnurrad i girlanger och att där är uppsatt en såndär rullgardin! Taaack och guud va skönt de ska bli att kunna sova på mina sovmornar nu, att slippa vakna klockan sex , leta upp en tröja att lägga för ögonen och hoppas på att kunna sova typ en och en halv timme till för att sedan vakna halv åtta igen.
Den är efterlängtat och ska få sköta sin roll imorgonbitti!

Jag brukar inte se fram emot mina födelsedagar supermega mycket. Men de brukar alltid finnas någon trevlig glädje i dem. Nu känner jag noll för det, uppskattar denna födelsedagen och åldern tjugo = noll, eller ja, jag uppskattar kanske åldern pytteliite för att man själv kan gå och handla på systemet om det skulle vara allvarlig kris om man inte har dricka någon gång. Men nä tjugo känns inte glassigt, ge mig åldern arton, eller varför inte sexton - då är det litet och oskyldigt.
Nä, jag ser då mer fram emot pappas födelsedag, då är jag någon aaaaannanstans,  tummen upp med för Sandra som föresten kommit på en bra present !

Idag blåser det storm (iaf så mycket så att de inte är varmt även om man sitter i solen) i vår trädgård. 
Så jag vet inte riktigt vad jag ska fördriva denna dagen med. Antagligen vänta på att det blir sol i trädgården där det är lä, alltså i hammocken. Min tredje favoritplats "i" vårt hus förutom mitt rum och badrummet. 
Innan dess skulle jag iof återigen kunna städa mitt rum, eftersom jag varje gång jag städar mitt rum gör jag det halvt klart. Nästa dag ser det lika dant ut igen. Jag skulle iof även kunna sy in dedära linnena som jag ska sy in. 

Jag har föresten en sjusatans träningvärk i mina ben från min springrunda till Klagshamn igår. Det är riktigt aj. Denna gången ska det fan inte bara vara en sak jag gör en gång då och då (typ en gång var femte månad), nu ska jag fan börja på riktigt, iaf det jag känner just nu haha. Kommande gånger ska jag dock välja bättre stenar att hålla i för att inte få / ta bort håll (funkar det igentligen?) än vad jag valde igår. För när jag sprungit klart och slängt stenen luktade jag för jävligt i handen, de luktade så äckligt som den värsta gödsellukten luktar. 
Vilken tur jag hade som valde en sten som med största sannolikhet legat i gödsel. Lukten gick inte heller en riktigt bort när jag både tvättat händerna och tvättat håret. Så kan det vara.

Undrar föresten hur något kan vara så rätt och så fel på samma jävla gång, hur vill denna konstiga värld att de ska gå till? Ska man dela på sig, leva efter en sak varannan dag och en annan sak den andra dagen, skita i allt, förstöra sig själv på något sätt så att man inte har en aning om någonting, fly från allt eller helt enkelt vara totalt delad och av det må som man då mår.
Någon, skapa en enkel och felfri värld !

Oj vad jag skrivit på nu, de e fan va de e skönt att skriva ibland. Funderar seriöst på att skaffa en annan blogg, en såndär anonym och "skön" blogg som vissa har där de skriver typ exakt vad de känner och tänker bara för att få det ur sig, saker utan att någon jäkel (förhoppningsvis) vet vem man är. Lite terapi på något sätt. Det kan ju hur som helst inte vara helt fel att testa !

Tjong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback