Tjooo

Happ, då var det söndag. Helgen slut. Men tänk va skönt jag tycker det är med mina lediga måndagar.
Helgen har väll mest gått i lugnets tecken. "Övernatta i skogen trippen" blev framskjuten och ersattes av en helt vanlig fredag,lördag,söndag. Det blev en  väldans lugn fredagskväll hemma, den va till en början lite ångesttråkig, men blev rätt trevlans med film och godis med min käre mooder, faader och vitlökslukt. Sen sov jag igen lite tid och vilade upp min smått trötta lilla kropp efter två dagars jubb.

Igår skulle jag inta en seriös pluggdag, så jag satte mig nere i källaren för att få fuuullständig ro. Den varade i typ en timme. Sen kom mamma och sa att hon bara snabbt skulle en runda till mobilia. Och tjo jag såg chansen att komma ifrån, och övertalade mig själv väldigt lätt med att jag faktiskt måste ta ett tag till i den satans letningen efter en satans vinterjacka. Såå jag följde med. Dock i ett förgäves försök. Jag tror ärligt talat att jag kommer bli tvungen att gå omkring i min fula vinterjacka som jag har haft innan i två år. Det känns tungt. Annars får jag helt enkelt gå och frysa röven av mig hela vintern. Det känns också tungt. Jag intalar mig att det fortfarande finns ett hopp, det hoppet heter Köpenhamn!
Resten av min kära familj försvann framemot eftermiddagen. Anton och Jakob skulle komma hit och göra mig sällskap och kolla på film. Typ kl sex ringer Anton och säger " vi kör nu så vi kommer snart, ska bara in om Kvarnvideo och köpa någon film". Tick tack, tick tack, klockan går...och klockan blir åtta. Dock utan att någon Anton och Jakob har dykt upp. Illa illa, jag tror minst att det har krockat och ligger på sjukhuset med dropp både här och där. Men icke, de har bara stått och kollat på filmer i en och en halv timme och kört fel och hamnat på Rosengård.

Idag har det varit en lång slappemyspys morgon, gilla gilla :) Lite matteplugg och andra "nyttigheter". Lite matteplugg skulle må bra av att bytas ut till mycket matteplugg. Men det är fan vad mycket saker man kommer på att göra när man väl ska plugga.  Min bortförklaring är att vi ska äta om ett tag, dock inte en aning om hur långt det taget är. Men de känns lixom inte lönt att dra fram allt ( en matte bok, ett lösningshäfte, en penna, en miniräknare och lite papper). Maten vi ska äta idag är god, senare ska vi äta våfflor och det går bra saker på tv. Chansen till att mycket matteplugg ersätter lite matteplugg är alltså minimal.
Imorrn och på onsdag måste jag i allafall i princip plugga hela dagen. Hmm, så låter det nu ja. Men jag måååste faktiskt, så kom igen Lina!!

image83
Tjo ja, nu skulle vi visst äta. Trevligt värre.
Tjo vilken liten historia detta blev
Tjo vad sommaren har bytats ut mot fullständigt mörker.
Tjo vad jag måste börja "våga tänka framåt och vuxnare"

Tjingeling gott folk :) !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback