Ännu ett tidsfördriv

Tjohej och tjohopp

För tillfället måste jag erkänna att jag gillar läget skarpt =)
Den sista tiden har bara liksom varit allmänt trevligt. Igår började dagen med att jag vaknade hos Anton, kände direkt, oj tanken att " hum, idag skulle det vara rätt skönt att skita i skolan, vissa andra gör ju det lite då och då utan att missa för mycket" (det är faktiskt sjukt så mycket man missar på bara en kemilektion, matten funkar att hoppa men efter att ha missat en kemilektion e man ganska borta). När en sån tanke har dykt upp i huvudet är det ganska svårt att bara huxflux släppa den, lite som på gymnasiet när man fick dille på att hoppa över lektioner lite här och där (det var tider det när man kunde göra det lite hur som).

Helt plötsligt fick Anton veta att han skulle till läkaren på morgonen. Och skulle jag då till skolan skulle jag vara tvungen att vänta där en timme innan lektionen började. Jag kände rätt snabbt att jag då inte ville tillbringa en timme där "bara för att".  Så kemilektionen byttes glatt ut mot bullar, Simpson och slappemys. 

Sen bar det av mot fika med töserna, lika trevligt som vanligt med prat och skratt. Fyra timmar varade denna trevliga fika, sen bar det av mot mitt kära hem och efterlängtad tacos haha. Kvällen fortsatte sedan med tv och filmtittande med Emelie, Carro & Pära. Denna fredag spenderade jag elva timmar med dessa filurer. Och det var treeevlans må jag säga. Mer av detta och mer av att träffas hemma hos varandra ;)


Today har jag varit med Tha Hållö family på julbasar (inte julambassad eller julambassadör som jag sa till mina kära föräldrar att jag skulle på). Det roligaste var glömning och gömning av fula priser från lotteriet haha.

Nu kollar Anton och Tegle på fotbollen. För mig är det tråk så jag bestämde mig ganska snabbt för att dra mig mot datorn istället. Tydligen håller den på till typ tolv, segt! Men men här sitter jag och skriver och lyssnar på mina gamla brända cd skivor som av någon anledning hamnade här hemma efter att vi hade varit i Bohuslän förra sommaren. Fan va längesen det känns, okey det var rätt längesen. De känns lite sådär halvsorgligt.


Förövrigt måste jag erkänna att jag e rätt stolt över mig själv. Tre prov av både det ena och det andra har jag KLARAT. Mest förvånad är jag över att jag klarade kemin, den är det noll koll på.  Men strunt samma, nu njuter jag av dessa klarade proven innan det vänder och går utför haha.


Åh, nu har jag iiinget alls mer att skriva, så nu måste jag komma på något annat tidsfördriv tills fotbollen är slut.

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Tegliano

Ha! Du nämnde mig i din blogg! Du är kär i mig!

Postat av: My

Grattis till alla klarade prov :D! Vad duktig du är, fortsätt kämpa på :) Hoppas du får långt jullov :D /My

2007-11-19 @ 23:01:41
URL: http://myengstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback