Bra chansningar :)

image152Jihoooo haha =D
Jag måste tacka mig själv för hur bra jag chansade i måndags på de där sugiga "riksprovet i kemi". Jag var typ helt 100 på att jag sabbade det, chansade på säkert mer än hälften av uppgifterna och hade redan halvt börjat planera helgen efter att jag var tvungen att plugga för att göra omprov på tisdag. Haha, meeen vad ser jag när vi får tillbaka proven? Jo ett rött G! Jag chansade mig ta mig fan till ett G. Thanks till mig själv! Haha, ett halvt poäng över G gränsen. Men va fan ett G är ett G och nu har jag det. Jag ska aldrig i hela mitt liv ägna mig åt kemi !

Jag stör mig dock ganska mycket på att man imellanåt sliter som ett jävla djur, för att "bara" få ett G. Samtidigt borde egentligen G vara ett bra betyg eftersom man då har klarat något. Men de känns som att folk mer och mer blir så jävla.....haha fan jag kan inte förklara, orkar inte riktigt heller.

Sen förstår jag mig inte på vissa människor. Först säger någon att de gick så himmla dåligt och att de tror att de ska få IG. När man sen frågar hur de gick visar det sig att människan har fått VG, man säger då till den  "Oh, men de e ju jätte bra", "njäe" svarar människan då.
Asså jag undrar seriöst, är de människorna dumma eller? Om man först tror att man ska få IG och sen får VG, hur fan kan man då vela sträva efter ett jävla MVG, var glad åt att du fick ett VG istället!
Eller är de männsikorna från början säkra på att det har gått bra, men ändå måste de säga att det har gått dåligt? Jag fattar inte haha. Och samtidigt som de är onöjda med sitt resultat som faktiskt är bra, så säger de till en när man säger att man fått G "Ja men de e ju huvudsaken". De e typ som att jag skulle sitta brevid en synligt tjock männsika och säga "fan vad tjock jag är, jag väger 10 kg. Tjockisen svarar antagligen då "Nä du är inte tjock, men jag är, jag väger 20 kg" inte fan svarar jag då "Nä men du är ju inte tjock, huvudsaken är att du inte väger över 22 kg"

 Och ja hehe , jag var med säker på att jag skulle få IG, men de är en jävla skillnad på att få ett halvt poäng över G gränsen och vara glad för det, än att vara säker på att få IG men istället få Vg och inte vara tillräkligt nöjd.
Näe, jag är glad att jag inte har utvecklat dedära.....va ska man kalla det...att alltid vara tvungen att pressa sig själv som fan för.. ja ni fattar kanske!

Matteprov kvar imorrn, så nu ska jag ägna mig åt det.
Tjingeling =)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag förstår precis! haha! Kunde då inte sagt allt det där bättre själv ;) GRATTIS till G:et allafall =) DET FIXADE DU! Lycka nu till med matten =) pusssi

Postat av: Emelie

Stort GRATTIS Lina!! HAHA hur fan vågar du kalla en 20-kilos människa TJOCK? ;);) hahaha =D

2007-12-11 @ 22:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback